17 January 2008

Nasi lemak



Shai ke Port Dickson menaiki sampan
Diajak sama mikaounik yang manja
Masa dulunya dimakan untuk sarapan
Kini nasi lemak dimakan bila-bila saja



Bahan

4 cawan beras - dicuci dan toskan
4 cawan santan
garam secukupnya
daun pandan - ikut suka
beberapa biji cengkeh

Cara

1. Masukkan semua bahan ke dalam periuk nasi - sampai masak
2. Gemburkan nasi yang telah dimasak.

4 comments:

Ummi said...

Aiiikk kak e, dah nama serupa, selera kita pun sama, ummi pun wat nasi lemak sambal kerang kelmarin..ish ish..sejiwa, seselera lah koott..hehe..Best kan kak e, sesekali pekena sambal kerang..

*(x jmpa msjbox kak e, hilang ke mana ek...)

umi_e said...

ye ke... kita ni selalu je ada persamaan selera eekkkk :D ermmmm orang tua2 kata - serasi ler tu ;)

mikaounik said...

wowoooooo..
kak,
nasi lemak 1 bungkus erkk,ikan bilis lebih,pastu letak telur rebus sebijik :)

umi_e said...

hehehe kita gi makan kat nasi lemak antarabangsa tu nak ;) kat sana apa nak semua ada :D