10 May 2009

Selamat Hari Ibu

kad dari kak ina kl
Encik Mat belikan Cik CT air tebu
CT Delima minumnya penuh selera
Hari ini sambutan khas untuk ibu
Semoga semua ibu terus sejahtera
Sempena sambutan HARI IBU SEDUNIA, umie turut mengambil peluang ini untuk mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua para ibu dan bakal ibu :) Semoga kita para ibu dan yang bakal menjadi ibu akan dapat menjadi seorang ibu yang baik kepada anak-anak kita (tak kiralah anak kandung atau bukan dan termasuk juga haiwan peliharaan) kerana setelah kita berperanan sebagai 'ibu' maka kita bertanggungjawab ke atas mereka :)
Semoga hari ibu ini, kasih sayang kita sebagai anak terhadap ibu semakin bertambah kerana hari ini khas 'diwujudkan' untuk memberikan 'ingatan khas' kepada insan yang melahirkan atau yang membesarkan kita dengan penuh kasih sayang (ada ibu yang tidak melahirkan kita tetapi membesarkan kita). Sekiranya kita sebagai anak mempunyai kenangan yang 'kurang indah' terhadap ibu kita, anggaplah ianya sebagai suatu pengalaman untuk mendewasakan kita dan memberi pengajaran kepada kita agar menjadi ibu yang lebih baik kepada anak-anak kita ;)
kedua-dua kad di atas ini dari linda


Selain itu, hari ibu juga merupakan hari istimewa selain hari ulang tahun kelahiran atau perkahwinan kerana pada hari ibu, pasti banyak hadiah dan ucapan yang diberikan oleh anak-anak dan juga rakan taulan... umie juga dapat hadiah saban tahun dari suami dan anak-anak... alhamdulillah kerana dikurniakan anak-anak dan suami yang mengasihi dan menyayangi... Semoga umie akan menjadi ibu yang terpahat kukuh di hati kalian...



* Terima kasih kepada semua teman-teman alam maya yang memberikan ucapan kepada umie sempena hari ibu... terima kasih juga di atas kad-kad yang diberikan :)






5 comments:

TokNabe said...

untuk tuan rumah dan mereka yang dah bergelar ibu.... SELAMAT HARI IBU.

umi_e said...

Terima kasih TokNabe - ucapan untuk isteri TokNabe juga ya :)

^aNgRiAni^ said...

Happy Mother's day kak E...muahsssss

umi_e said...

Thanks and same to you :)

apisz said...

selamat hari ibu..nice blog kak...byk makanan sedap2 tu... =)