28 May 2009

Mahzuz ~ kini sihat dan lincah~

lihatlah mahzuz sampai berdiri sebab geramkan pupet tu

Pinggan mangkuk bunga dahlia

Milik Mat Gebu semuanya lawa

Mahzuz kini sihat tambah ceria

Telatahnya buat kami tertawa



Mahzuz anak kucing yang kami jadikan ahli keluarga kami yang mulanya dalam keadaan sakit dan berkurap kini sudah bertambah sihat. Kurap dimuka, badan dan ekornya juga sudah pulih.
Sejak Mahzuz sihat, dia begitu aktif sekali. Bermain tidak berhenti-henti.dan ada kalanya sampai lupa untuk makan. Kadang-kadang telatahnya buat umie geram dan mulalh umie nak kacau dia bermain hehehehehehe


Mahzuz cukup tidak suka dengan umie (agaknya lah :P) sebab umie suka geram kan dia. Umie suka kepit dia dan kadang kala macam nak picit-picit je :D Memang geram! tapi geram sayang tau :p Umie kacau Mahzuz bukan saja masa dia bermain tetapi masa dia berehat atau tidur juga. Mahzuz tidur dengan umie, jadi senanglah umie kacau dia bila masa umie tidak dapat tidur atau belum tidur :D

Bila umie kacau Mahzuz akan mengiau perlahan seolah-olah memberitahu umie supaya jangan ganggu dia berehat dan tidur. Kalau umie terus ganggu, Mahzuz akan beralih tempat hehehehehehe Sebenarnya kucing2 umie semuanya tidur dalam bilik dan berhimpun atas satu katil jadi senanglah umie geram kan mereka :D Kalau dah rasa terganggu dan tak selesa barulah mereka berpindah tidur di bilik adik dan kakak (Jess pula setia temankan adik tidur)

Kami bersyukur Mahzuz bertambah sihat dan ceria - kami juga jadi gembira :)

20 comments:

Ielaz said...

olololo..si hitam manis ni...senang hati baca entry kak e pasal encik mahzuz ni... alahai...geramnyaaa.... bertuah dia dapat tuan macam kak e n family..semoga Allah merahmati keluarga kak e... picit idung sket buat mahzuz

~Yatt~ said...

hehe k.e nie..betul2 sayangkan kucing kan..alhamdulillah mahzuz dh sihat..happy for u.. :)

umi_e said...

iela... memang geram dengan si Mahzuz ni... petang ni nak bawa jumpa vet lagi ;)

yatt... kak e memang sayang dengan kucing, kalau ikutkan hati nak je kutip semua kucing2 yang terbiar tu... apakan daya...

Ielaz said...

kan akak...nak jek kutip kucing2 tak bertuan ni.. ni balik nnt dah pasang niat nk p pasar cari kucing..hihihihihi

kakchik said...

salam jumaat kak e,

mahzuz tu happy sebab dia pun dah sihat selepas dijaga & dirawat dgn penuh kasih sayang oleh kak e sekeluarga. banyak ganjarannya di sisi Allah budi baik kak e kat kucing-kucing tu. mahzuz esok-esok boleh jadi saksi.

umi_e said...

iela... banyaklah kucing2 yang terbiar tau... kesian...

kakchik, terima kasih... tak ada apa sangat yang kak e buat sebab kucing-kucing yang ada tidaklah hidup mewah, sekadar mendapat perhatian dan kebajikan sahaja :)

D'Rimba said...

Terima kasih........

umi_e said...

d-rima... sama2 :)

AiE bAhRi said...

comelnya..nmpak cegas plak tu..nape akak tak masuk pertandingan kucing si comel tv3 baru ni/kalau tak gerenti menang.hehe

umi_e said...

aie... akak tak taupun ada rancangan tu ebab kadang2 iklan utk satu2 rancangan itu tidak meluas... I'Allah masa2 akan datang ingin juga ikut tapi kalau untuk kucing cantik2 tu akak tak boleh ikut sebab kucing2 akak semuanya kucing2 jalanan :-S

AlexAlabasta said...

Ahaha~ Sungguh lincah~

Eh, berape harga tiang mainan tu eh, Umi e?

umi_e said...

yang tu paling simple dan murah :p tak sampai RM50 ;)

* ada yang lebih cantik dan harganya dalam RM200+

Itajeff - Something To Share said...

Salam Umi_e..
kita berkongsi minat yg sama rupanya..alhamdulillah kucing2 umi_e mendpt tuan yg sgt penyayang. Sy add link page umi yer.

Lots of luv,
Ita

umi_e said...

ita... kak e dah gi blog ita... cantik! suka tengok kucing2 ita... gerammmmmmmmmm :D

TokNabe said...

Semalam ada sekor anak kucing mengiau2 kat dapur... warna hitam sama mcm mahzuz ni.... si yompok pula bising2 mungkin suruh tengokkan anka kucing tu. Bila didekati anak kucing tu lari... sampai sekarang entah kemana anak kucing tu.

umi_e said...

Toknabe... mungkin ibu kucing tu dah bawa pergi... kesiankan...

Rantong said...

Salam ziarah. Such a great blog.

View Profile: Rantong™

Brad said...

I adore your beautiful, cute cats.
I have a little surprise for you.
It is right here :
http://heretoannarbor.blogspot.com/2009/06/unique-award.html
Congratulations :)
Brad

Anya said...

Beautiful Cats =^.^=
Lovely pictures :)

purrss Kareltje
from
The Netherlands

umi_e said...

Rantong... terima kasih :)

Brad... thanks for the award, i really appreciate it :)

Anya... thanks for your visit and i like see your cats pics too :)