26 May 2009

Pizza Kentang

Alex bukan orang sembarangan
Banyak idea semuanya bernas
Pizza kentang jadikan hidangan
Sedap dimakan semasa panas

Hari ini nak letak entri tentang pizza lagi sebab ianya merupakan makanan kegemaran anak-anak umie. Pizza ini tiada sukatan yang tepat dan ia direka mengikut suka dan rasa selera :D hehehehehehe

Pizza ini dimodified mengikut resepi potato base pizza baru ni tapi kali ini serbuk kentang lebih banyak digunakan. Selain itu, pizza ini juga tidak perlu ditunggu untuk dohnya kembang. Selesai sahaja diadun terus saja diletak ke atas piring dan diberikan toppings kesukaan. Kemudian terus dibakar. Cepat!

Gambar di atas mungkin dapat membayangkan bagaimana rupa dan rasa pizza ini :P Lebih lembut dengan rasa kentangnya lebih berbanding pizza biasa yang seolah-olah roti rasanya ;) Pizza ini sesuai sekiranya perlu menyediakan makanan dengan segera :)

* Sorry... tak dapat nak berikan resipinya sebab tidak digunakan resipi yang tepat. Istilahnya ini resipi campak2... Mula tu dah terfikir nak timbang bahan yang digunakan tetapi bateri penimbang pulak dah lemah... Kenalah cari bateri kitchen scale umie tu dulu... (sampai hari ini asyik tak beli je sebab lupa nak bawa contoh baterinya)

11 comments:

ain said...

nak cikittt!!!!

umi_e said...

meh ler sini :p

maza said...

aderkkk.. bergoncangan iman den..

ekau menjorat dengan dengan makanan yo... aderkk

abis la diet den nie ha.. uwakkkkk

hehehehe

umi_e said...

heheheheheh maza... dalam ni ada macam2 citer ler :P

* makan2, layan kucing2 dan juga layan geder2 :P

** thanks sudi singgah eekkkk

Nenie @ Syurie said...

banyaknyeee pizza...post lah sini cikitttt

umi_e said...

heheheheh nenei :P nak meh ler sini ;)

AlexAlabasta said...

(Blush)

Wah, Umi buat piza! Balik ni leh la saye cuber2 gak tiru piza di atas, hehe~

Teraser keenakan piza panas tu walopon sekadar gamab... Agh~~~!!!

umi_e said...

Alex... cubalah buat senddiri - senang je tau ;)

MrsNor said...

pizza memang senang buat tetapi tiap kali buat tak pernah puas hati. Sebabnya tak pernah jadi sesedap piza masa makan kat Rome. Padahal masa makan tu selalu minta yg vegie aje tp sedap sgt ia punya doh tu nipis dan tak macam roti.

umi_e said...

memanglah... masa kami gi round Italy pun kami makan pizza je and rupa pizza dorang senget-benget tapi sedap - cam u kata nipis je...

* terkenang... paling 'romantik' masa makan kat Vanice ;)

wan said...

wah! pizza hut tak buat lg ni. cam best je