10 August 2008

Three little kittens


Wajah manis sis Lawa sering terbayang
Wajahnya serupa anak yang perempuan
Tiga ekor kucing perlukan kasih sayang
Insan berhati mulia ingin dijadikan tuan



Ini merupakan tiga ekor anak kucing yang dibelai dan disayang oleh ibunya. Namun kasih sayang ibu kucing belum memadai kerana anak-anak kucing ini perlukan makanan, tempat perlindungan dan juga perlukan belaian insan...

Anak-anak umie memang suka sangat dan sementara ini kami cuna menjinakkan anak-anak kucing ini dengan memberi makanan dan membersihkan mata mereka. Selepas itu mereka akan dipegang dan dibelai sekejap :)

Pada awalnya, anak-anak kucing ini begitu takut dengan bayangan manusia... Pertama kali dipegang mereka mengiau-ngiau ketakutan. Walaupun begitu setelah beberapa kali dipegang dan dibelai mereka sudah mula kenal dan mengerti tidak semua manusia akan mengkhianati...

Malang sungguh, kami tidak dapat menyimpan mereka sebagai peliharaan rasmi kerana yang ada di rumah juga sudah memadai... Kami hanya mampu memberi mereka makan, merawat mereka jika perlukan rawatan tanpa boleh membawa mereka mendiami rumah kami :((


* Anak-anak umie kata kucing-kucing itu sudah 1/2 menjadi milik mereka sebab mereka memberi makan dan merawat anak-anak kucing tersebut :D

7 comments:

sakuraku said...

akak...cutenyer mereka tuuu...akak, amek ar mereka tu..sian mereka tu kakak..huhuhuhuhu..cumilnyerrr..... sian diorang kak.....amek ar diorang tggl sekali...

umi_e said...

ucpgmbkaiela... kalau boleh memang nak amek tapi tu lah... rumah akak dah takde space... pastu faham je lah rumah pun dah 'bau kucing' hehehehehe

* hb kak e kata, hidung kami semua dah imune dgn bau kucing TAPI orang lain, masuk je rumah sure tau rumah kami banyak kucing :-S

sakurasa 2 said...

comelnya sakura nak satu leh?

umi_e said...

sakurasa 2... nak ke? ameklah :) kesian kan...

sakuraku said...

kakak...huhuhuuh..mak kite katakan kucing ni pembawa rejki...siannyer kucen secumil itu takdek umah....huhuhuhuuhu.... nenanti kalau org dh stay mesia org amek ar kucen kak e tu..huhuhuhuuhuwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!cedihhhh

umi_e said...

iela... kita jenis tak sampai hati... kalau boleh nak amek semua yang berkeliaran tu dan berikan tempat perlindungan... tapi apakan daya... kemampuan kita terbatas... kak e nak cadangkan pejabatn haiwan adakan kempen menyayang binatang atau pun kempen untuk spay kucing2 peliharaan hehehehehe

Amer Aan said...

alahai cute nye kucing ini...
nk amik satu bleh kak e...
hehe