7 August 2008

Itni demam lagi.... :(


Terserempak si dia Ween tergamam
Semuanya berlaku tidaklah terduga
Sekarang ini memang musim demam
Bukan orang je kucing pun kena juga


Kesian kat Itni sebab dia demam lagi... Itni memang jenis yang diam saja, jadi bila demam dia akan menjadi lebih pendiam... susah hati juga melihatkan Itni tidak lalu makan... Seperti biasa umie akan menyuruh kakak memberikan ubat kepada Itni tapi Itni memang cerdik, dia akan simpan ubat di dalam mulutnya, umie ingatkan ubat dah ditelan, bila lepaskan je dia, dia terus keluarkan....

Kucing pun takut dan tak suka makan ubat... Harap Itni akan cepat sembuh sebab umie risau juga bila melihat 'anak-anak' umie demam begini...




2 comments:

sakuraku said...

alallalaala..ciannyer diaa...demam yer... tuan mana tak risau kak kalau binatang peliharaan demam.... anak2 sedara kite kt kg tu kalau kucing2 demam dia buat mcm org demam..siap tuam2 dgn towel lagi... cuma tak bg mkn panadol jek.... time depa demam tu lah mulalah nak menyendiri...pening kepala gaknyer... kekadang kite picit2 gak kepala kucing2 yg demam tu...hihihihihihihi

umi_e said...

iela... a'alah... kucing2 ni kalau tak sihat kita akan nampak perubahannya, selera makan mereka akan automatik hilang kan...

kak e pegang kepala dia panas je... tu yang cepat2 kasi makan ubat... pastu peluk2 dia supaya dia rasa diri dia disayangi :)