9 August 2008

Quick breakfast


Abg Budin keje dengan media
Siarannya di TV buat tatapan
Makanan segera cepat disedia
Enak sungguh dibuat sarapan
Makanan segera sering menjadi kegemaran anak-anak... kalau anak umie, si Baby, pantang ke mana-mana nampak orang jual nugget mesti nak beli! Kadang2 umie tak belikan dengan alasan nugget ada kat rumah hehehehehe
Juadah yang tersedia ni merupakan hasil masakan anak-anak umie sendiri. Mereka masak dengan grill je sosej dan nugget tu cuma telur umie tolong masakkan sebab perlu menggunakan api dan minyak - umie takut membenarkan mereka menggunakan dapur untuk memasak ;)
Senang je nak sediakannyanya cuma perlukan:
Bahan
Sosej
Nugget
Telur ayam
sos cili
sos tomato
mayonis
Cara
1. Masak sosej dan nugget (goreng atau grill)
2. Goreng telur
3. Hidangkan dengan sos cili, sos tomato dan mayonis

5 comments:

divahantu said...

memang enak makanan segera
makanan ringan anak penghulu
masak segera matipun segera
cuba elak dimakan selalu

haha.... boleh tak pantun ni...?

umi_e said...

hehehehehe memang betullah tu diva... selalu2 tak boleh gak... dalam hidup kita ni setiap satunya ada batas dan terbatas... kaaannnnnnnnnn :D

Ezad said...

wah sedapnyaaa...slurrpp!!

tapi...

tu makanan org ke makanan kucing?

ahaha

(selalu tak dpt nak bezakan makanan org dgn makanan kucing resepi kak e nih

Ted said...

bestnya, rajin umi masak2 ek.hehe

i-chimera said...

tu anak-anak kak e yg buat ke... hmmm bakat besar jugak tu... org kata mana tmpahnya kuah kalau tak ke nasi...

hadoi... pert dak start lapa ni...