11 August 2008

How should you get fit? (Blogthings.com)


Ann Hani kini beradi di luar ngeri
Pergi bersiar-siar hingga ke senja
Hari ini rasa letih ke sana ke mari
Rasanya seperti bersenam sahaja


Hari ini boleh dikatakan masa 'penuh' dengan aktiviti yang ada... dari pagi sampailah ke petang hari. Kalau nak kira, badan sentiasa saja bergerak, kira macam bersenamlah kan... tapi... kenapa berat badan masih tak berkurangan??? ermmmmmm badan bertambah berat ada lah... sekali fikir macam nak pergi bersenam secara sempurna, ikut teknik dan guba alatan yang betul... tapi ada ke waktu untuk itu...

Masa berehat di depan PC, umie pergilah ke blogthings dan terpandanglan kuiz yang bertajuk seperti di title n3 tu. Sambil berehat dambil buatlah kuiz yang cuma lima soalan tu... Jawapan yang diperoleh dari kuis seperti di bawah ni...





Your Fitness Type: Playful

You enjoy exercise as long as it doesn't feel like work.
Working out is your playtime, and you're up for any exercise that's fun.

Try exercise that involves a little friendly competition, like basketball, softball, or volleyball.
Or you may even like exercising with a fitness video game. Anything that makes you feel like a kid again.

How Should You Get Fit?

6 comments:

sakuraku said...

kakak..orang balk mesia naik 7 kg...terpanjat dr jepun tgk...pahtu kene warning..hihihiih..nk buek camno dah berselera..mmg blk mesia nak makan pun...kihkihkihkih

umi_e said...

Apo nak dikatokan... kak e ni pun rasanya makan jaga2 juga tapi berat tetap naik :p

Tirana said...

Salam kak...biasalah tu..semakin umur meningkat, kadar metabolisma kita menurun, berat badan kita semakin naik la..Naik sikit2 tak pe kan..asalkan tiada penyakit kronik..

umi_e said...

tirana... ada ke cara untuk meningkatkan metabolisme yang dah makin berkurang tu????

* susah ekkkkk nak maintain ;)

suw said...

hehehhe..bab2 bersukan la plg malas kan? heee

umi_e said...

suw... tu ler masalahnya... camna badan nak slim cam orang lain kannnnnnnn :D