13 May 2008

Lemak Cili Api Siput Sedut



Divahantu ajak Vampire pergi dangdut
Pontianak nak ikut tunggu di tepi kali
Nama lauk ini lemak cili api siput sedut
Masakan tradisi yang kini kurang dikenali


Dah lama juga dapur siber umie ni tak berasap kan... Hari ini umie nak letakkan n3 lauk masak lemak cili api siput sedut. Masakan ini merupakan masakan kesukaan umie dari kecik-kecik lagi. Malangnya sekarang ini susah juga nak jumpa siput sedut di pasar raya. Kalau ada pun dijual dalam pack kecik-kecik je... tak puaslah pulak nak masak sikit-sikit :D

Umie jarang masak siput sebab hb dan anak-anak tak makan siput (kecuali adik) Umie lepaskan geram masak seperiuk, dahtu yang makan umie dan adik berdua je... hehehehhe makan sampai puas.... Resepi masakan ni sama je cam masak lemak cili api biasa cuma umie letakkan siput saja ;) So resepinya umie tak letaklah di sini ya...

3 comments:

manje said...

gmbr sipot2 sedut nih cantik la kak umi... huhu wat manje lapo... sok nak cari sipot gak la... :)

umi_e said...

manje... siput tu kena berus dengan berus kawat tau :P hehehehehe

nadia yuna said...

cik nadia pon x reti makan siput ni
takut nak makan
huhu

=p