20 September 2009

Satu Hari Di Hari Raya


Kak Welly membeli delima
Ianya dibeli di Tanjung Ara
Hari raya sudah menjelma
Semoga semua bergembira

Seperti yang telah dicoretkan semalam, hari raya tahun ini, kami sekelurga memakai baju bertema kehijauan (tiap tahun tidak lepas daripada warna 'hijau') Tahun ini kami beraya di Bangi, maka sudah pasti mempunyai masa untuk melayan 'anak-anak bulu' umie beraya sama.

'Anak-anak bulu' umie memakai baju raya mereka dan sempat berposing untuk bergambar. Malangnya kami tidak dapat bergambar sekeluarga dengan kesemua kucing-kucing umie kerana seolah-olahnya agak 'jakun' dengan pakaian mereka. Hehehehehehe

'Anak-anak bulu' umie yang dudk diam selepas berpakaian hanyalah Envy, Mahzuz dan Xing Yun. Chiku dan Itni, tidak duduk diam, sekejap sahaja mereka sudah menghilangkan diri - bermain di luar rumah. Xing Yun pula sperti biasa akan menyorokan diri di dalan bilik Adik.

Semasa memakain baju, Chikulah yang paling payah - berkali-kali dipakaikan - sekejap sahaja dia dah tanggalkan. Kami pakaikan lagi, dia tanggalkan juga. Akhirnya kami biarkan sahaja dia dengan perangainya yang memang sukar dijangka.


Tahun ini walaupun kami tidak berhari-raya di kampung tetapi kami begitu gembira dapat beraya bersama-sama kucing-kucing kesayangan kami. malah mereka juga berpakaian sedondon sempena hari raya pertama :)




SELAMAT BERHARI-RAYA KEPADA SEMUA RAKAN DAN TAULAN. MOHON KEMAAFAN SEKIRANYA ADA KESILAPAN...


9 comments:

sI tEDI said...

wah!!! cayalah.. ada baju raya... jeels sungguh!!!

makcik tedi ni pun x de baju raya

umi_e said...

uikkkk takkan makcik takde baju raya :P

kakchik said...

canggih sungguh! diorang posa tak hari tu? hehe dapat juga beraya.

umi_e said...

kakchik... dorang puasa juga -puasa cara dorang ler hehehehehe

linda_cute@misslyn said...

salam
selamat hari raya...
kak umi..teringinnyer linda nk dtg umah ...tngok anak2 bulu kak umi ni..eeeiii..geram sgt..comel le pakai baju raya... bila linda leh dtg ye...

umi_e said...

linda... datang je lah bila2 ada waktu :)

Brad said...

Too cute !
Brad

umi_e said...

Thanks Brad :)

Laskar Pelangi said...

ini gw ngeblangsak dimana koq Makcik pakCik segala??? hehehe...