11 September 2009

Mahzuz Again! Is now behaving well...


tEDi pergi kerja dengan kereta
Pulang kerja singgah di Kinrara
Mahzuz kini sudah dengar kata
Buat hati gembira tidak terkira

Mahzuz yang buat perangai kencing-berak di dalam rumah sejak dia dibawa pulang, kini telah pandai kencing-berak di luar atau di dalam toilet. Alhamdulillah... rasa lega dan amat gembira bila melihat 'buangan'nya di dalam toilet - umie kenal siapa punya 'buangan' jadi Mahzuz tidak boleh hendak tuduh sesiapa jika dia buat hal berak di ruang tamu :p hehehehehe


Mahzuz tidur bersama Chiku

Denda duduk dalam kurungan ternyata akhirnya telah berjaya membuat Mahzuz menyesali perbuatannya :D Mahzuz juga telah dimarah dan diberitahu supaya berkelakuan baik, jika tidak dia akan dihantar semula ke tempat asal dia dijumpai (mengugut eekkkk - tak baik kan...) hehehehe :D Agaknya Mahzuz faham akan ugutan yang diberikan - padahal tak mungkin pun dia akan dikembalikan ke tempat asalnya :(

Sudah beberapa hari ini tidak ada lagi kencing-berak Mahzuz di dalam rumah dan harap-harap Mahzuz akan terus berkelakuan baik... Jika dalam seminggu Mahzuz tetap begini, insya'allah dia tidak akan mengulangi perbuatannya itu. Doa dan harapan umie Mahzuz berperangai baik untuk selamanya... aminnn

Mahzuz tidur lasak sungguh...

* Terima kasih di atas segala nasihat, pandangan, cadangan dan juga petua-petua yang diberikan oleh kawan-kawan semua. Tidak umie nafikan semua itu amat membantu dan memberi semangat untuk umie terus bersabar terhardap Mahzuz. TERIMA KASIH!

22 comments:

Lady of Leisure said...

sungguh comel tido same2..
:D

umi_e said...

lady... actually Chiku tak suka Mahzuz dekat dia sebab Mahzuz suka ganggu Chiku tapi sebab dah mengantuk sangat... Chiku pun tak peduli...

Gee said...

Salam umi-e.

Alhamdullilah. Harap dia akan terus dengar kata.

sI tEDI said...

cayalah mahzuz!!! Give me 5!!!

kalau buat lagi mahzuz.. i give you 5!!!

ekekekekekek....

Jasmim said...

Oh ! They look so comfy =)

cintaAnna said...

ihiks...jauh sungguh Dak tedi singgah..sampai Kinrara..fuyyo.....dari melaka...leh balik singgah Kinrara...Ko pakai enjin apa Tedi???

hahahahah..Anna gelak nak gulig2 dah ni kak oi..

Mahfuz cyg....nasib baik ko dah baik...kalo idak..ni ha Mummy dak Qaseh dan Suci ni dtg..sana...geget tinga kamu...ekkekeke

Mat Gebu said...

salam kak e..Kak!!..si mahzuz tu gebu dan montok nyaaaa....dah macam "mat gebu"...hehehehe...

Putera Cinta said...

alhamdulillah....

berkat kesabaran umi nampaknya membuahkan hasil..

:-)

umi_e said...

kak gee... harap-harap begitulah...

tEDi... kalau daia buat hal lagi tEDi kasi je buku lima kat dia hehehehe

jasmim... come and join us here :P

anna... mahzuz dah behave... kesian pulak tengok dia dan tambah sayang ;)

mat... memang gebu si Mahzuz tu, tak sangka boleh membesar camtu :D

putera cinta... terima kasih :)

cintaAnna said...

out of topic:

akak cyg! Maaf kak...ampunnnnnnn...buat akak salah faham...

Akak itu mimpi saya kak...hanya mimpi....

umi_e said...

anna... mimpi ekkkk kalau mimpi takpelah

* akak tak baca betul2 kot n3 tu...

** suspen je...

kakpah said...

ko buat perangai bebaik mahfuz. nanti kena kurung lagi hehe..

azah said...

e, sila ambik kad raya kat blog akak ya...mahzuz dah ok ya?..

Marlene said...

They both do look very comfy. Good luck with the bathroom issues! Chani had a problem the first night she came to live with our mom, but she is fine now. Thank goodness.

And thank you very much for visiting our blog. We are very appreciative :)

purrs, 9 and Chani

umi_e said...

kakpah... alhamdulillah dia nampaknya dah faham sejak dikurung dan 'diugut' hehehehehe

* semalam balik dari vet selepas semalam di klinik - dia berak kat bahagian toilet basah di bilik saya :)

kak azah... TQ kak! award hari tu pun belum sempat gantung... sakit M teruk saya ni...

Wanita Itu said...

salam kak umie ~

lagi seorang pencinta kucing selepas s| ted| ^_^

Razna Creation said...

Salam kak umie.. lama tak tgk kebun eh?

sudi singgah blog NA collect kad raya tau

umi_e said...

marlene... we solved the problem with Mahzuz :)

wanita... kak e sekeluarga memang pencinta kucing ;)

Thanks na... bila sempat kak e gi amek ya... banyak dah kad tak gi amek lagi ni :D

Cat with a Garden said...

Those are great pictures!

umi_e said...

cat with garden... thanks :)

linda_cute@misslyn said...

nnt leh buat Gu Gu Ga Ga Mahfuz...
umah kak umi kat ner...hrp2 mahfuz dgr kata...badan pun makin gemok..berkilat2 bulu dier...cantik sangat

umi_e said...

Mahzuz bukan je handsome tapi manja :P kadang2 rimas dengan kemanjaan dia yang melampau tu hehehehehe

* meh ler sini tengok Mahzuz yang lawa tu :p