19 July 2009

~TAG~ from kak pah


Tiap hari sapu sampah
Luar rumah dibersihkan
Tag diberi oleh kak pah
Kini telah pun dilesaikan


Kak pah kasi tag untuk umie selesaikan :-S

Biasanya bila dapat tag, tengok 'angin' juga untuk menjawabnya :P
Tag ni panjang berjela dengan soalannya... tapi sebab 'angin' ok, umie jawablah tag kak pah ni ya ;)

1. Bekas kekasih saya adalah : Tiada bekas :P ( sebabnya semua tidak dianggap sebagai kekasih hehehehehe)

2. Saya sedang mendengar : Tidak dengar apa-apa masa ini sebab rumah tak ada sesiapa :D

3. Mungkin saya patut : Mengemas rumah ;)

4. Saya suka : Suka bersantai-santai di atas katil dengan kucing-kucing :D

5. Sahabat-sahabat baik saya : Bagi saya semua sahabat adalah baik ;)

6. Saya tak faham : Orang bela haiwan (khususnya kucing) tapi bila dah beranak pinak buang kat pasar atau di mana-mana... (memang sensitif - sakit hari!)

7. Saya kehilangan : Setakat ini belum ada lagi yang hilang :D

8. Ramai yang kata : Tidak dengarlah pulak orang ramai berkata-kata :p

9. Makna nama saya : KEBAHAGIAAN

10. Cinta itu adalah : suatu anugerah Allah SWT

11. Di suatu tempat, seseorang sedang : tak taulah ya... dia sedang buat apa :p

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : FOREVER


14. Telefon bimbit saya : Dari mula-mula guna hp - awal 90an (guna jenama ERICSSON - masa tu dah kira kecil tapi tebal) - sehingga sekarang setia pada jenama ERICSSON walaupun sudah bergabung dengan SONY :p

15. Bila saya terjaga dari tidur : Rasa malas nak bangun so golek2 lagi sampai terpaksa bangun :S

16. Saya paling meluat bila : Entahlah eekkkkk (jarang saya ada rasa meluat ni...)

17. Pesta/Parti adalah : Bila ada makan-makan :P

18. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah : Nak kata paling comel - payah juga sebab semua haiwan comel dengan rupa dan gaya yang tersendiri :p

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : Masa di sekolah rendah dan ke bawah :)

20. Hari ini : Nak merajinkan diri untuk mengemas rumah ;)

21. Malam ini saya akan : Tidur bila tiba masa untuk tidur.

22. Esok saya akan : Cuba nak berpuasa ;)

23. Saya betul-betul inginkan : Merasa rajin dan bersemangat untuk menyudahkan kerja yang terbengkalai...

24. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini : Bertekad untuk menyiapkan kerja-kerja yang tertangguh...

25. Pusat Membeli belah atau arked permainan : Pusat membeli-belah ialah tempat membeli barang2 keperluan dan arked permainan pula ialah tempat budak2 muda (remaja) lepak2 buang duit dan buang masa :P

26. Makanan barat atau Jepun : Makanan barat OK juga tapi makanan Jepun tekak tak boleh terima (buat untuk layan anak2 je)

27. Bilik yang terang atau gelap : Terang bila matahari dah terbenam (kena nyalakan lampu) - gelap bila dah nak tidur :D (padamkan lampu untuk jimatkan elektrik)

28. Makanan Segera adalah : Semua dah tersedia - termasuk duitnya sekali kena sediakan awal-awal lagi :P

29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang : "Adik... tolong umie kemas dapur ok... TQ"

30. Siapa yang anda mahu TAG?: Sesiapa sajalah yang rajin nak menjawan TAG ini ok :) Sila-silalah ya... Terima Kasih :)

16 comments:

<< s| tED| >> said...

ekekekkee.. banyak kan soalan dia.. saya dah buat dah TAG ini :)

umi_e said...

hehehehehehe

kakpah said...

sporting lah umie... best2 jawapannya. tenkiu.

umi_e said...

kakpah... suka-suka kan ;)

ashley said...

aku jengok jengok juga kat sini..tapi aku tak nak TAG yang berjela jela ni..kalau soklan 5 je boleh la!

he he he..

umi_e said...

asley... memang lemah nak menjawab tag panjang2 camni :P

DaliaLiyana said...

byk tul soklan....ape kata pasni kite buat tag seratus soklan..tgk sape rajin jwb..hehhee...

Anya said...

Hi Umi_e
I am all checked everything was okay.
I was just fainted and ended up wrong.
I am now equipped because I've slept a lot.
I have a part of my face blue with a little yellow ;(
Thanks for all the kind words :)
Anya :)

umi_e said...

Daliya... wehhhhhhhhh sapa yang jawab semua 100 soala TAG tu dapat hadiah :P

* sure banyak yang akan jwab :P hehehehe Daliya mulakanlah ya... hasiah kak e sponsor :P khikhikhikhi

umi_e said...

Anya... Thanks Allah that you are not that serious... however, we hope that you will get better soon.

Take care...

Kasawari said...

tengok depan cermin nak buat kerja yg tertangguh.. tapi ayat last sekali tu.. suruh adik kemaskan.. bijak bijak.. he he

umi_e said...

kasawari... hehehehehe biasalah tu :P

Anya said...

Hi I am back ^___^
Thanks for your good well wishes :)
I have missing blogging ;)

hugs
Kareltje =^.^=
Anya :)

Faridrashidi.Com said...

Salam ziarah dari saya..

Jemputlah ke blog.

Rozita said...

byk nya soklan Tag nih..

kunjungan balas :)

umi_e said...

Anya... I am glad that you are fine now :)

Farid... Insyaallah akan kunjung ke sana :)

Rozita... tu ler :p