3 July 2009

Faux Cuppies & cakes ~ we did it & Thanks to ana ~


Si puteh anak kucing si Anna
Kena vaksin lemah terus rebah
Ilmu asal diajarkan oleh si ana
Kemudian sendiri yang tambah


Cuppies dan slice cake dalam gambar di atas itu umie dan si Kakak yang buat. Jalan-jalan kat blog ana dan nampak faux cuppies dan slice cakes yang cantik-cantik. Umie bertanya bagaimana untuk membuatnya dan dengan bermurah hati ana memberikan keterangan ~ thanks ya ~ dan si Kakak terus mencari maklumat tambahan di internet.


Kami berdua tak sabar-sabar untuk membuatnya dan akhirnya kami buatlah mengikut apa yang ada dan kreativiti sendiri sebab bahan-bahan yang sepatutnya kami gunakan tidak kami temui... Hasil daripada 'pandai-pandai' menggunakan bahan-bahan yang kami rasa dapat menggantikan bahan yang dicadangkan, maka terhasillah cuppies dan slice cakes yang tak seberapa kalau nak dibandingkan dengan yang dihasilkan oleh ana atau orang lain ;)


Umie ada satu lagi set cuppies dan slice cake (tidak sama seperti yang di atas sebab untuk EG dan tidak boleh dipublished sebelum diterima oleh tuannya) untuk umie berikan kepada FAWA sebagai EG (Exchange Gift) yang umie sertai. Ada satu lagi benda yang juga gabungan hasil tangan umie untuk FAWA tapi tidak dapat nak dipublishedkan sebab itu sudah dianggap sebagai 'hak' FAWA. Tunggulah bila umie dah serahkan kepadanya baru akan dipublishedkan ;)


Sudah ada yang berminat untuk menempah faux cuppies ni dari umie :D tapi umie masih memikirkan cara dan harganya sebab umie ni kan jenis yang tak pandai berniaga...ermmmm kalau ada siapa-siapa yang lain turut berminat nak menempah bolehlah ya... dapat juga umie buat biz kecil-kecilan kan... hehehehehehe :p





7 comments:

ItaJeff said...

Salam umi..
comellah faux cuppy tu..brapa rm umi? :-)

myQza said...

uwaaaaa.. entry makan2 lagik!!!

Anya said...

Its looks
Yummieeeeeeeeeeeee ......
:)

Kenangan Lalu said...

Boleh gak, nanti kalo besdei ke~

Camne nak anta Penang?

Doa2kan Iwan berjaya interview hari Isnin ni ye kak?

ain said...

sesuai sungguh utk hiasan meja makan!

umi_e said...

ita... kak e masih dalam proses ni - nak kira berapa kos etc...

tEDi.... hehehehehe suka makan so apa2 pun tentang makan

Anya... thanks :)

Wan... semoaga berjaya ya...

ain... a'a kan...

wanie @ suzie said...

kak e xmo wat kelas faux cake on9 ke...