25 June 2009

Chiku ~ macam-macam gaya tidur ~


Emas 24K tekor ida isk disadur
Tambah cantik bila kena cahaya
Sungguh lenanya Chiku tertidur
Tidak sedar dibuat pelbagai gaya


Chiku... kucing sulung kami yang tidak suka dipegang-pegang. Seperti kucing yang lain, Chiku juga akan tidur di atas katil. Cuma Chiku jika ada penghuni lain di atas katil, Chiku akan tidur di hujung atau di tepi birai katil. Mungkin kerana Chiku tidak selesa kalau dirinya dihimpit atau terhimpit hehehehehe :D


Pada masa ini, tidak ada sesiapa yang tidur, maka Chiku bolehlah tidur dengan lena tanpa diganggu atau terganggu. Disebabkan tiada gangguan Chikut tidur dengan lenanya dan dengan pelbagai gayanya... Lucu pula melihatkan gaya Chiku tidur... Mula-mula mengiring, kemudian menggulung dan akhirnya melentang :D

* Agaknya apalah yang Chiku mimpikan tu ya... Kucing pun mimpi juga ke?


30 comments:

Watierman said...

Ha..Kak E...Watie pun suka gak tangkap gambar kucing2 Watie punya post...entah apa2...model tak ada training...main tonggek ikut sedap dia jer...kelakar kan???

Jasmim said...

Oh! Thanks for visit us ^^
We don't understand your language, but the photos speak for themselves =)
So lovely!

Jas & Gi

umi_e said...

watie... tu ler... macam2 gaya :D

umi_e said...

Jasmin... Thanks to you too :)

* i'll love to see the pictyures in your blog :)

Tirana said...

Amboi2...sedapnya dia tidur...seronok jadi kucing..tak payah fikir banyak..hehehe

Anya said...

Sooooooooooooo cute :)
Sleep well .... LOL
Lovely shots!!

Kareltje =^.^=
Anya :)

<< s| tED| >> said...

kepala pun atas bantal.. ekekekke

linda_cute@misslyn said...

he3x..cutenya dia posing dlm tido..tapi kan .. kata orgtua..amik gambar kucing...hayat kucing x lama..betul ke kak umi..?

umi_e said...

tirana... kalau kucing yang dok tepi jalan, nak kena pk gak :((

umi_e said...

Anya... Thanks :D

umi_e said...

teDi... memang Chiku tidur alas bantal

linda... kak e pun dengar gak camtu :S

Itajeff @Something To Share said...

Salam E..
wahhh...tidurpun penuh gaya hehehe..siap ngan bantal lg...bertuahnya dia...comel..

ielaz said...

waaa....adapun gambar chiku yg dirindui..lama dah kak e tak letak gambo anak teruna sekor ni... alahai,comelnyerr..hiiiii geram

TokNabe said...

macam2 gaya ada. Lena sangat dia tidur tu.

umi_e said...

ita... Chiku memang suka tidur dgn bantal :)

ielaz... bolehlah lepaskan rindu dengan Chiku eekkkk ;)

toknabe... memang macam2 gaya kalau dia dah tidur :D

Gee said...

Salam umi e. Suka kak gee tgk chiku tidur. Selalu nya kucing memang suka tido cam tu. Kucing kak gee pun gaya tidur nye cam tu.

umi_e said...

salam kak gee... tu lah... sukakan tengok telatah kucing-kucing kita :)

AlexAlabasta said...

Chomeylnyer gambar last! Mesti sangat khusyuk tido~

umi_e said...

alex...memang tengah mimpi lah tu :p

kakpah said...

comel kucing umi. mesti manja kan?

umi_e said...

kak pah... bukan manja je tapi dimanjakan ;)

Amer Aan said...

cutenye kucing tdo

blogresipi said...

Kelako plak si Chiku ni tidur...habes terkangkang malu wei orang tengok :D

umi_e said...

Amer... lamanya tak jumpa...

blogresipi... Chiku dah tak malu sebab dia pondan heheheheheh

FA said...

haha kak..comel nyer kucing akak ni tiduu..rasa cam nak picit2 je bagi dia bangun..haha

umi_e said...

FA... memang geram dengan dia tapi dia garanglah...

Ezad said...

pergh!!

kucing pun tido atas katil

kami tido atas lantai jeeee

umi_e said...

Ezad... dah korang suka tidur kat lantai heheheheh - kan best --> sejuk :P

DuRiAn rUnTuH said...

tebal giler blu ekor die!!~~suke kucing sgt2!!~~hihi

umi_e said...

durian runtuh... bulu dah mula bekurangan tu...