18 August 2009

Xing Yun Menghilangkan Diri :(

Tedi goreng ikan sembilang
Potong bawang mata pedih
Xing Yun telah menghilang
Buatkan hati menjadi sedih


Xing Yun kucing yang umie baru bawa pulang lebih kurang sebulan yang lalu tiba2 telah menghilangkan diri! Semalam si Kakak menyedari bahawa Xing Yun tidak keluar makan. Malah diumpan dengan pelbagai makanan juga bayangnya tidak kelihatan. Selama ini dia hanya duduk di dalan rumah (dalam bilik) sahaja... dan kalau dia diumpan dengan makanan dia akan keluar untuk mendapatkan makanan yang dia suka.

Kami merasa risau sebab paling lewat esok Xing Yun harus mendapat suntikan vaksin yang ke-2. Jika tidak, vaksin pertama perlu diulang semula... Sebenarnya bukan itu yang menjadi masalah kami tetapi apa yang membuat kami sedih dan fikirkan ialah tentang keselamatannya...

Dalam keadaan cacat yang dialaminya, kami takut jika Xing Yun akan dibuli oleh kucing lain atau dianiaya oleh budak-budak nakal... Kami berdoa dan berharap Xing Yun akan pulang - mungkin Xing Yun tersesat jalan selepas cuba keluar bermain di luar rumah.

Kami akan terus mencari dia di sekitar kawasan perumahan ini. Malah kami akan cuba mengintai di tepi-tepi jalan raya. Takut kalau-kalau dia mengalami kemalangan sebab dia tidak boleh berlari dengan betul disebabkan kakinya yang cacat itu. Allah sahaja yang tahu kerisaun dan kesedihan hati kami... Walaupun baru lebih kurang sebulan kami memilikinya namun kami amat memikirkan tentang dirinya...





25 comments:

<< s| tED| >> said...

Ya Allah.. Kak_e!! I'm crying... mana Xing Yun pergi??

sebab dia nak berdikari ke? tidak mahu simpati? OMG!!
semoga Xing yun kembali!! InsyaAllah...

Kak_e dah tengok2 sekeliling rumah? Kesian dia kalau kena buli nanti :(

mOEha Aziz said...

salam kak e,

jgn risau... xing yun pasti akan pulang... :)

Gee said...

Salam umi-e.

Akak harap xing yun akan balik. Normally kucing pandai cari jalan baik rumah. Ikut cakap orang2 tua kitalah. Insyallah, dia akan balik.

AyeenRoslan said...

salam kak e.
alahai sedihnye hati bila anak bulu hilang.
xpe kak.
kalu mmg rezeki akak yg membela.
mesti dia datang balik .
doa banyak2 ye.

umi_e said...

tedi... memang tengah sedih ni... risau... thanks

moeha... harap2 begitulah... thanks

kak gee... saya pun yakin kata-kata orang tua... thanks

umi_e said...

ayeen... terima kasih... harap2 begitulah...

mawar merah said...

huhuhu...sedihnya, mesti dia merajuk sebab ada kucing yg tak suka dia. harap2 dia selamaat...

umi_e said...

mawar merah... memang si ITNI tak suka dia (marah sangat) dan si ENVY pun ikut2 marahkan si Xing Yun :(

♥Itajeff♥ @Something To Share said...

Salam Umi...
betul kata K.Gee tu...kucing ni pandai cari jalan balik rumah. Inshaallah Xing Yun akan balik nnt..

umi_e said...

sis ita... harap2nya begitulah... risau sebab dia dalam keadaan begitu :((

Anonymous said...

kak umi...kucing dyna pn hilang..da seminggu..kucing tu dyna bela dr die baby..sedih sgt sbb die mmg manje yg amat sgt..stiap hari mesti nk golek2 kt kaki org..especially kaki ibu dyna..ibu dyna pn da seminggu mata bengkak..sbb duk nanges pkkn psl kucing...dyna redha kalo org amik n jage die elok2..tp sedih sgt bile pikir anything bad jd kt die..same2 la kite doakan yg baek2 tuk kucing kite ek..


-dyna-

Siti Nurul Jannah Fital said...

hurm....ciannn xing yun..
Dia dah biasa...di jalanan...kot..tu sbb dia keluar ke jalanan kmbali..

Sabo kak...Xing Yun...harap2nye...sungguh pon keluar...harap selamat...

Harap dia kembali...

Cedih + kesihannnn

maiyah said...

salam.. selalunya bleh cari jln balik.. kalo tak balik tu dah jauh ler tu tapi insyaallah.. nanti dia balik kot

Jasmim said...

Oh God ! So cute ^^

Anya said...

I purr and pray for Xing Yun =^.^=

umi_e said...

dyna... semoga kucing dyna akan ditemui...

anna... walaupun dia asalnya kucing jalanan tapi dia sepatutnya dah selesa di rumah...

maiyah... mudah-mudahanlah...

jasmim... thanks

anya... thank you

Misz Pinkie Winkie said...

hai kak e.
moga2 anak bulus balik.
insyaallah tak der pepe berlaku.
mestie akka tak berhenti pk dier kan.
saya pon turut sedey jugak.

kakpah said...

Ala siannya. mintak2 takde la apa terjadik.

secangkir madu merah said...

semoga xing yun akan kembali kerumah dgn selamat..
umi-e jangan risau...

umi_e said...

miss pinkie...

kakpah...

SMM...

Terima kasih kepada semua...

azah said...

salam e..sedih la kalau kucing ilang..harap2 dia balik, kucing akak penah hilangkan diri, tp balik jugak..cuba cari kat dlm parit depan rumah..kucing akak yg selalu merajuk tu suka duduk kat parit..

umi_e said...

kak azah... thanks for the advice :)

Siti Nurul Jannah Fital said...

kak e try call..tadi...katanya..dah ade buyers..cepat nau dapay buyers...
Buyers tu nak amek sabtu ni...Adek akak kat terengganu kan..so cepat2 leee
0132442534

umi_e said...

anna... thanks

Anonymous said...

kak e...dyna br dpt tau yg kucing dyna rupenye da mati kne langgar kete..selang bbrp rumah je dr rumah dyna..maybe die on da way nk balik rumah..sedihnye kak e..airmate x brenti ngalir...cmne nk buat kak e??nie first time jd kt famly dyna..sume org murung je..bile tgk gamba die,mesti nanges..untungnya kitorg xdpt tgk bangkai die..sbb die mati 3hari lepas..anak2 jiran yg bgtau kt kitorg..sedeyh kn??xdpt bayang betape sakitnye die time kne langgar tu..haihh...huhu

-dyna-