1 October 2009

Gambar Hari Raya Pertama



Kaswari dan SisLin beraya sama
Cik Mat hidangkan kuih bersira
Gambar pada hari raya pertama
Suasana meriah riang gembira

Umie bersama anak-anak

Hari raya pertama kami sempat merakamkan gambar keluarga sebelum anak-anak ke rumah Opah mereka. Selepas beraya bersama Opah mereka, kami berangkat menuju ke rumah bapa saudara ayah yang satu-satunya turut beraya di 'ibu kota'. Pulang dari rumah bapa saudara ayah kami menuju ke rumah kawan ayah - Pyan Habib kerana Pak Pyan mahu ayah ke rumahnya juga.


Bersama Pak Pyan & isteri

Pertama kali 'tidak beraya' bersama 'ahli keluarga besar' di kampung halaman ternyata memberi pengalaman baru. Kebetulan 'adik angkat' umie beraya bersama kami. Maka suasana tetap meriah dengan persiapan rendang, nasi impit, lodeh, pulut kuning, sambal udang dan beberapa lagi juadah yang dihidangkan membuatkan kami tidak rasa kekurangan sangat pada hari pertama lebaran tahun ini :)


Bersama adik angkat umie

Anak-anak bersama auntie Zurin mereka

Pada hari raya tahun ini, kami berhari-raya dengan kucing-kucing kami dan mereka semua berpakaian warna sendondon. Malangnya kami tidak dapat bergambar bersama mereka dalam satu masa kerana masing-masing membuat hal sendiri. Envy dapat kami rakamkan gambarnya semasa dia duduk berehat di atas kereta ayah. Kemudian kakak datang untuk bergambar bersama Envy dengan gayanya yang tersendiri :D

Envy dengan pakaian hari rayanya


Selain daripada Envy, Mahzuz juga dapat bergambar bersama kami kerana Mahzuz hanya duduk di dalam rumah. Dalam gambar di bawah ini, Mahzuz duduk sebelah Adik tetapi rupa Mahzuz kurang jelas kerana warna bulunya yang hitam dan balikan daripada cermin di sebelahnya.


Nampak Mahzuz tak?

Anak-anak umie :)

13 comments:

Putera Cinta said...

salam...

Selamat Hari Raya umie...

bertuahnya kucing-kucing umie, ada baju raya ye... hehe

Lady of Leisure said...

ala.. bestnya.. suka tgk satu family pakai sedondon ni..

Watierman said...

Wah..Kak e..persiapan lengkap ni..semuanya sedondon...meriah sakan!!

Anya said...

It looks like a HAPPY family :)
Its nice to see all photo's
Thanks :))))

umi_e said...

putera cinta... setahun sekali je pakai baju raya :P

lady... you pun boleh pakai sedondon kan ;)

watie... dari belum kahwin setiap 1st raya memang pakai sedondodn cam boria :D

Anya... thanks :)

sI tEDI said...

aduhai kak ek.. kucing2 pun beraya sakan..

ashley said...

Err..yang tulis entry ni kak UMI_e ke?
....rasa lain.
apa apa pun...kucing tu mesti teruja!!
sebab dapat baju raya!!!

umi_e said...

tedi... setahun sekali ;)

ashley... agak2 apa yang lainnya?

* kucing2 tu semua rasa diri mereka didera hehehehehe :D

secangkir madu merah said...

salam lebaran, umie beraya sakan,, si kucing2 tu pun ada baju raya..hehehehhe..

kakpah said...

umi, jordan kakpah takde baju raya.. hehe

Amy Nujaimy said...

seronok tgk kucing2 tu beraya..... 1st time tgk kucing berbaju raya.... cumil sgt.....

umi_e said...

SMM... setahun sekali je ;)

kakpah... tahun depan buatkan lah :p

amy... sebelum ni pun kucing2 kak e pakai baju raya gak cuma tak sempat bersama2 di pagi raya cam tahun ni :)

hazeleyed said...

salam umi
wah! sedondon ek...tanda sepakat...