27 April 2008

Rich Choc Pudding



Nadhirah slim baju lama masih muat
Sering amalkan makan yang berzat
Rich choc pudding resepi jun dibuat
Mudah dan rasanya pula sungguh lazat

Kebelakangan ini sibuk memanjang... entah apa-apa je... Dapur kalau berasap pun sekejap-sekejap sebab masak yang simple je. Anak umie kata, asyik masak yang itu-itu je hehehehe :p

Bila ada luang dan ruang, ambil kesempatan untuk masakan sesuatu untuk anak-anak. Dah lama teringin nak buat resepi dari jun comel :-* muuaahhhhhhhhh tapi tak sempat-sempat. Bila dah buat ni rasa tak puas hati sebab anak umie kata rasanya macam dodol!!!

Bila-bila nak buat lagi... sampai mereka puas hati... errmmmm mesti umie silap kat mana-mana sampaikan pudding glamour ni dikatakan rasanya serupa dodol hehehehehehe Jangan marah eekkk jun sebab kak e silap agaknya...


Resepinya...


Bahan

  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 1 cawan gula
  • 1/2 cawan susu tepung
  • 1/2 sudu teh garam
  • 4 1/4 cawan air
  • 4 sudu besar tepung jagung
  • 1/2 sudu teh esen vanilla
  • 3 sudu besar butter
  • 1 paket serbuk agar2

Cara

  1. Campurkan semua bahan kecuali butter dan kacau selalu hingga mendidih.
  2. Masukkan butter, kacau hingga pekat.
  3. Angkat dan masukkan kedalam loyang atau acuan yg disukai.



3 comments:

Kasawari said...

ni kira macam lengkong ker.. macam sedap jer eh.. apa lagi kalau sejuk sejuk kan..

umi_e said...

Pudding ni nak kata cam lengkong boleh gak tapi lain sikit je :D Mintalah Linda buatkan ;) memang best!

nizie said...

macam senang je nak buat ni.. tp lau nizie try sure xjadi hehehehe