23 March 2008

Kari ayam

Shai kena hujan bajunya habis basah
Tunggu di rumah KS sampai ke senja
Kari ayam nak sediakan taklah susah
Bukan hanya hidangan untuk nasi saja

Sebenarnya umie rasa terkilan juga tak dapat nak join member MsjBox pergi ke rumah KS seprti yang telah dirancang :( Kalau tidak kerana adik umie sekeluarga datang dari Johor, sudah pasti umie akan turut sama di rumah KS. Insya'allah lain kali kalau ada aktiviti lain umie akan join ya...

Hujung minggu kembar umie sekeluarga ada di rumah. Memang seronoklah kalau dapat bersua dan bercerita... Keadaan sudah pastinya riuh rendah dengan anak-anak dan anak-anak saudara yang ada :) Adik umie pulak dah plan nak bawa anak-anak pergi ke Pusat Sains Malaysia jadi seperti yang di rancangkan kamipun pergi ke sana.

Kami di sana sehingga waktu Zohor sahaja sebab adik umie perlu balik ke Johor semula. Ikutkan anak-anak mereka nak berlama-lama di sana tapi umie rasa boring sebab rasanya taklah menarik sangat benda yang dipamerkan :D

Dalam perjalanan umie telefon hb minta tolong masakkan nasi dan keluarkan ayam dari freezer. Sampai rumah je terus masak kari sebab itu saja masakan yang cepat. Sebahagian lagi dari ayam tu di goreng rangup sebab anak-anak suka ;)

2 comments:

Qaseh Bidadari said...

kak e,nak sgt tgk kembar kak e tu...

umi_e said...

Laaaaaaaaaaa dia selalu balik PD... semalam pun dia singgah kat PD sebelum balik ke Johor... I'Allah bila kami bali PD bolehlah jumpa ya :)