9 March 2008

Nasi butter ayam dan tuna - Cat Food



Retna baru kehilangan ibu terasa sepi
Semoga kekuatan hati Allah berikan
Dah lama juga umie tak kongsi resepi
So resepi untuk kucing umie letakkan




Kebelakangan ini memang umie bz... maklumlah kegiatan seharian kadang kala membuatkan umie tak sempat untuk duduk mengupdate n3... apa lagi untuk jalan-jalan menziarahi blog teman-teman di sini. Semalam umie sempat update n3 sempena PRU ke-12 yang memberikan keputusan yang amat menggembirakan...

Blog umie @ dapur alam maya umie ni dah lama juga tidak berasap macam yang angriani sebutkan ;) so untuk berikan sedikit asap kepada dapur umie ni, umie letakkan resepi untuk kucing-kucing umie :) Harap resepi ini juga boleh dicuba oleh mereka yang ada kucing sebab nampaknya kucing-kucing umie amat suka...


Bahan

1 cawan nasi

1 sudu butter

1/2 tin makanan basah untuk kucing perisa ayam & tuna

makanan kering perasa ayam secukupnya


Cara

1. Gaul nasi dengan butter hingga rata

2. Letak makanan basah tadi dan gaul ke dalam nasi tadi

3. Taburkan makanan kering di atasnya




5 comments:

Wiween @ Awin said...

wahhh..ni lg nampak besh.hehe untung kucing2 kak e.;)

cikwan said...

salam ziarah kak e,memangla sayang kucing kak e nih..untung jadi kucing kat dalam umah kak e..

umi_e said...

ween :) Kucing2 kak e ni macam anak2 kak e juga... pandai memilih makan...

cikwan :) Kadang2 malas gak nak layan :D kasi makanan segera je tapi mereka tu cerewet bab makan... kak e takut sangat kalau satu hari nanti mereka terpaksa berdikari... kesian...

Jie said...

wah..kali ni resepi tuk kucing pula ye kak e...

hayad said...

wah, ada resepi nasik utk kuceng.rajin btul umi ni.kalo dayah mmg bg makanan kering tu je kt kuceng2 dayah.nk cepat kan..hehe